همایش ملی بیابان در پردیس كشاورزی ومنابع طبیعی دانشگاه تهران آغاز شد
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا ، این همایش به مناسبت روز جهانی بیابان زدایی با حضور كارشناسان بخش بیابان زدایی و چند تن از استانداران كشور در این پردیس برگزار شده است.

در این همایش هفت محور ˈپتانسیل های اكوسیستم بیابانˈ، ˈمنابع طبیعی و محیط زیستˈ،

ˈانرژی های نو و پاكˈ، ˈاقلیم و منابع آبˈ، ‌'كشاورزیˈ، ˈبلایای طبیعیˈ، ˈدانش و فن آوری همزیستی با بیابانˈ و ˈمسائل فرهنگی و اجتماعی مناطق بیابانیˈ مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

استانداران استانهای كرمان و اصفهان و همچنین رییس دانشگاه تهران و فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی از جمله افراد دعوت شده به این همایش بودند كه در این زمینه سخنرانی كردند.

دبیر این همایش گفت : بخش اعظم مساحت كشور را بیابان فرا گرفته است و هرروز با گذشت زمان شاهد گسترش بیابان در كشور هستیم كه هرچه سریعتر باید راهكاری برای مقابله با این بحران اندیشیده و اجرا شود.

'حسین آذرنیوند' با اشاره به مناسبت روز جهانی بیابان زدایی افزود: برگزاری این همایش از یك سال پیش با تشكیل جلسات مختلف دانشگاهها و دستگاههای اجرایی كشور در دستور كار قرار گرفت.

وی ادامه داد: یك هزار و 200 مقاله از داخل و خارج از كشور درخصوص بیابان و راههای مقابله با آن توسط كارشناسان و صاحب نظران به دبیرخانه این همایش ارائه شده كه از این تعداد 600 مقاله پذیرفته شده است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت برگزاری این همایش خاطرنشان كرد: وجود ریز دانه های گرد و غبار در پهنه های جغرافیایی كشور ضرورت توجه به این موضوع را بیش از پیش آشكار ساخته است.

همایش ملی بیابان فردا نیز ادامه دارد. ك/3

790/ 692/ 684





:: برچسب‌ها: موزه ,
:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: